PROGIMNAZIJA DALYVAUJA PROJEKTUOSE:

  1. Programos ERASMUS+ KA122 projektas „Mokytojų bendrųjų ir profesinių kompetencijų tobulinimas, kuriant kryptingą mokinių STEAM ugdymą“

2023-2024 m. m. progimnazija vykdo projektą „Mokytojų bendrųjų ir profesinių kompetencijų tobulinimas, kuriant kryptingą mokinių STEAM ugdymą“, kuriam gauta parama pagal programą „Erasmus+“. Pagrindiniai projekto tikslai – tobulinti mokytojų kompetencijas, taikyti įvairius ugdymo metodus, plėtoti STEAM ugdymą, siekti individualios mokinių pažangos ir aukštų mokymosi rezultatų. 2023-2024 m. m. devyni progimnazijos pedagogai dalyvaus Italijoje, Graikijoje, Ispanijoje, Prancūzijoje organizuojamuose mokymuose, kurie mokytojams suteiks žinių ir įgūdžių organizuoti įtraukųjį STEAM ugdymą, planuoti kokybišką ugdymo procesą, atliepiantį patirtimi grįsto ugdymosi principus. Projekto veiklų siekiamybė – STEAM ugdymas – kaip nuolatinė progimnazijos mokytojų ir mokinių veikla. Projekto metu mokytojai kolegiškai dalysis patirtimi, dirbs komandose. Projekto paraišką parengė direktorė ANTANINA DŽIUGIENĖ, pavaduotojos ugdymui AUŠRA GRADICKIENĖ, RŪTA BŪTAUTĖ ir anglų klb. mokytoja RŪTA BINKIENĖ. Projekto koordinatorė – pavaduotoja ugdymui AUŠRA GRADICKIENĖ. Projektas įgyvendinamas nuo 2023-07-01 iki 2024-08-31.

  1. Projektas „Skaitmeninio ugdymo turinio kūrimas ir diegimas“

Progimnazija dalyvauja Nacionalinės švietimo agentūros įgyvendinamame projekte „Skaitmeninio ugdymo turinio kūrimas ir diegimas“ (Nr. 09.2.1-ESFA-V-726-03-0001), finansuojamame Europos Sąjungos fondų investicijomis. Projekto tikslas – aprūpinti mokyklas reikalingais vadovėliais, naujai išleistais Lietuvoje ir pritaikytais diegti atnaujintas bendrąsias ugdymo programas. Už skirtas papildomas lėšas progimnazija planuoja įsigyti 261 vadovėlį pradiniam ugdymui ir 273 vadovėlius pagrindiniam ugdymui, atnaujinti pasaulio pažinimo, matematikos, lietuvių kalbos, gamtos ir žmogaus, biologijos, istorijos vadovėlius. Nauji vadovėliai padės mokytojams ir mokiniams efektyviau mokyti bei mokytis pagal atnaujintas bendrojo ugdymo programas. .
  1. Projektas „Saugios aplinkos mokykloje kūrimas II“

Progimnazija dalyvauja Europos Sąjungos fondų investicijomis finansuojamame projekte „Saugios aplinkos mokykloje kūrimas II“ (Nr. 09.2.2-ESFA-V-729-03-0001). Projekto tikslas – kurti ir palaikyti saugią aplinką mokykloje, sudarant palankias sąlygas mokinių asmenybės ugdymuisi, akademinių pasiekimų gerinimui, mažinant socialinę atskirtį bei sprendžiant iškritimo iš mokyklos problemą. Siekiant šio tikslo, progimnazijoje įgyvendinamos prevencinės socialinio ir emocinio ugdymo programos: LIONS QUEST „Laikas kartu“ 1-4 klasėse ir ,,Paauglystės kryžkelės” 5-8 klasėse. Visi progimnazijos mokytojai, švietimo pagalbos specialistai ir administracija jau dalyvavo šios programos diegimo mokymuose ir yra pasirengę programos įgyvendinimui. Programa padės mokytojams kurti saugią mokymosi aplinką, ugdyti gyvenimo įgūdžius, padedančius mokiniams paauglystės metu. Išsamios pamokos ir pagalbinė programos medžiaga suvienija progimnazijos personalą, šeimą, bendruomenę ir jaunus žmones. Ši programa į Bendrąsias ugdymo programas integruoja socialinį ir emocinį ugdymą, psichoaktyviųjų medžiagų ir patyčių prevenciją bei mokymąsi tarnaujant, taip skatindama tinkamą paauglių vystymąsi.
  1. Projektas „Sveika mokykla“

2022 m. Nacionalinio sveikatą stiprinančių mokyklų tinklo ir aktyvių mokyklų veiklos koordinavimo komisija pripažino Kauno Petrašiūnų progimnaziją sveikatą stiprinančia mokykla. Šis statusas suteiktas penkeriems metams, per kuriuos progimnazija įgyvendins įvairias psichinę, emocinę ir fizinę sveikatą gerinančias veiklas, ypatingą dėmesį skirs bendruomenės aktyvumui, sveikai gyvensenai ir psichinei savijautai. Projektą visos Lietuvos mastu įgyvendina „Sveikatos mokymo ir ligų prevencijos centras“. Progimnazijos projektą parengė ir drauge su progimnazijos bendruomene įgyvendina sveikatos stiprinimo priemones organizuojanti grupė, kurios veiklą koordinuoja socialinė pedagogė ADA ČARAITĖ ir fizinio ugdymo mokytojas JUSTAS ALIŠAUSKAS.
  1. Projektas „Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis“

Progimnazija dalyvauja projekte „Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis“ (projekto kodas Nr. 09.1.3-CPVA-V-704-02-0001). Projektas finansuojamas Europos Sąjungos regioninės plėtros fondo ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis.

Projekto tikslas – didinti bendrojo ugdymo įstaigų tinklo veiklos efektyvumą. Projekto uždavinys – modernizuoti gamtos ir technologinių mokslų mokymo(si) aplinką. Projekto įgyvendinimo metu vykdomos šios veiklos:

  • gamtos ir technologinių mokslų mokymo priemonių ir įrangos įsigijimas;
  • gamtos ir technologinių mokslų mokymui įsigytų mokymo priemonių ir įrangos panaudojimo ugdymo procese metodikų parengimas.

2018 m. gegužės 14 d. prasidėjo 1–4 klasėms skirtų mokymo priemonių ir įrangos pristatymas į mokyklas. Šalies mokyklos gavo 58 pavadinimų priemones, skirtas pasaulio pažinimo dalykui mokyti: stiklinius rinkinius, matavimo indus ir cilindrus, mėgintuvėlius, tiriamųjų darbų įvairių lėkštelių rinkinius, pipetes, piltuvėlius, Erlenmejerio kolbas, termometrus, lupas, mikroskopus, preparavimo rinkinius, gamtos tyrinėjimo rinkinius, žiūronus, naudingų iškasenų rinkinius, kompasus, optikos rinkinius, magnetus ir metalinių plokštelių rinkinius, elektros grandinės rinkinius, svarstykles, žibintuvėlius, mini meteo stoteles, puodus tiriamiesiems darbams, šaldiklius ir t.t.

2019 m. kovo mėnesį mokyklas pasiekė ir 5–8 klasėms skirtos gamtos mokslų, technologijų dalykų mokymo priemonės ir įranga.

Daugiau informacijos apie projekto įgyvendinimą rasite interneto svetainėje  NACIONALINĖ ŠVIETIMO AGENTŪRA  

 

 

 

 
  1. Projektas „Bendrojo ugdymo turinio ir organizavimo modelių sukūrimas ir išbandymas bendrajame ugdyme“ („Informatika pradiniame ugdyme“)

Progimnazija dalyvauja Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos ir Ugdymo plėtotės centro inicijuotame Bendrojo ugdymo turinio ir organizavimo modelių sukūrimo ir išbandymo bendrajame ugdyme projekte „Informatika pradiniame ugdyme“ (projekto Nr. 09.2.1-ESFA-V-726-04-0001). Informatinio ugdymo tikslas – padėti mokiniams ugdytis informatinį mąstymą ir gebėjimus sumaniai naudotis šiuolaikinėmis technologijomis, siekiant veiksmingai mokytis visų dalykų, įgyti skaitmeninės kompetencijos, būtinos kiekvieno žmogaus visaverčiam gyvenimui, žinių visuomenėje, pagrindus. Pradinių klasių mokytojai kurs, išbandys ir įgyvendins integruotą informatikos programos pradiniame ugdyme turinį, dalyvaus įvairiuose pasidalijimo gerąja patirtimi renginiuose, dirbs ir bendraus virtualioje mokymo ir bendradarbiavimo aplinkoje.

  1. Projektas „Specialiųjų mokymo priemonių ir ugdymui skirtų techninės pagalbos priemonių įsigijimas“

Progimnazija dalyvauja iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų (Europos regioninės plėtros fondas) lėšų bendrai finansuojamame projekte Nr. 09.1.3-CPVA-V-704-04-0001 „Specialiųjų mokymo priemonių ir ugdymui skirtų techninės pagalbos priemonių įsigijimas“. Projekto tikslas – didinti švietimo prieinamumą specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams. Mokyklos aprūpinamos specialiosiomis mokymui ir ugdymui skirtomis techninės pagalbos priemonėmis, apimančiomis visas specialiųjų poreikių vaikų grupes (I-ajame projekto etape prioritetas teikiamas autizmo spektro, elgesio ir emocijų, kalbos, kompleksinių sutrikimų, judesio ir/ar padėties sutrikimų turintiems vaikams, II-ajame projekto etape – regos, klausos sutrikimų turintiems vaikams ir gabiems vaikams). Aprūpinimas specialiųjų poreikių mokinių galimybes atitinkančiomis mokymo priemonėmis palengvins specialiųjų poreikių mokinių ugdymo proceso diferencijavimą bei sudarys sąlygas jų integracijai į bendrojo ugdymo mokyklas. 2021 m. progimnazija jau gavo interaktyvų ekraną su mobiliuoju stovu ir interaktyvų kilimėlį.

Daugiau informacijos apie projekto įgyvendinimą rasite interneto svetainėje  NACIONALINĖ ŠVIETIMO AGENTŪRA  
  1. Projektas „105 kW galios saulės energijos foto elektrinės įrengimas Kauno Petrašiūnų progimnazijoje
Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2020 m. gegužės 7 d. įsakymu Nr. D1-267 „Dėl finansavimo skyrimo projektams pagal finansavimo priemonę „Atsinaujinančių energijos išteklių (saulės, vėjo, geoterminės energijos, biokuro ar kitų) panaudojimas visuomeninės ir gyvenamosios (įvairių socialinių grupių asmenims) paskirties pastatuose“, Kauno Petrašiūnų progimnazijos projektui „105 kW galios saulės energijos foto elektrinės įrengimas Kauno Petrašiūnų progimnazijoje“ skirtas finansavimas iš Klimato kaitos programos lėšų, kurias administruoja Aplinkos ministerija.
  1. Programos Erasmus+ „eTwinning“ projektai
Nuo 2020 m progimnazijos mokiniai ir pradinio ugdymo mokytojos SAULĖ EIMUTIENĖ, DAINA GIRDZEVIČIENĖ dalyvauja Europos Sąjungos švietimo, mokymo, jaunimo ir sporto programos Erasmus+ „eTwinning“ projektuose. Projektų įgyvendinimo procesas organizuojamas taip, kad projektų dalyviai gebėjimus ir žinias įgytų praktinėje, kūrybinėje veikloje, plėtodami patirtį. Dalyvių bendradarbiavimas, mokymasis, fizinio aktyvumo plėtojimas bei įgytos žinios lengvai pritaikomos praktikoje. Vykdydami projektus, mokiniai mokosi dirbti savarankiškai, įvedami nauji elementai į ugdymo proceso organizavimą integruojant užsienio kalbą, informacines technologijas ir kitus ugdymo turinio dalykus. Susipažįstama su kitų šalių kultūra, ugdoma tolerancija ir partnerystė, skatinama vidinė motyvacija mokytis. „eTwinning Live“ erdvėje nuolat vyksta bendravimo ir bendradarbiavimo procesai, dalijimasis žiniomis, patirtimi bei idėjomis. Daugiau informacijos apie „eTwinning“ projektus rasite interneto svetainėje eTwinning – Lietuvos nacionalinė paramos tarnyba

 

  1. Projektas „Sveikata visus metus“

Nuo 2018 m. progimnazija dalyvauja projekte „Sveikata visus metus“. Projekto tikslas – padėti mokiniams įgyti sveikatos suvokimą, išsiugdyti sveikatai naudingus gebėjimus, įpročius bei nuostatas, atsakomybę už savo ir kitų sveikatą, paskatinti juos rinktis sveiką gyvenimo būdą. Projekto dalyviai – Lietuvos bendrojo ugdymo mokyklų, formalųjį ugdymą papildančių bei neformaliojo švietimo įstaigų mokinių komandos, vaikų ir jaunimo organizacijos, klubai, būreliai, šeimos. Projekto organizatoriai – Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centras ir Sveikatos mokymo ir ligų prevencijos centras – kiekvieną mėnesį skelbia vis naują iššūkį – naują sveikatos užduotį. Progimnazijos pradinių klasių mokiniai ir  mokytojos DAINA GIRDZEVIČIENĖ, SAULĖ EIMUTIENĖ įgyvendina kūrybinius iššūkius įvairiomis formomis – renginiais, šventėmis, piešinių montažais, užduočių knygelėmis, vaizdo kūriniais ir juos siunčia Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centrui. Įdomiausi, originaliausi, kūrybiškiausi darbai skelbiami  https://www.ssus.lt/lt/sveikatos_ugdymo_naujienos/

  1. Tarptautinis kalėdinių žaisliukų mainų projektas

Nuo 2018 m. progimnazijos mokiniai ir jų mokytojos DAINA GIRDZEVIČIENĖ, SAULĖ EIMUTIENĖ dalyvauja tęstiniame tarptautiniame projekte „Kalėdinių žaisliukų mainai“ („Christmas Tree Decoration Exchange“). Tarptautiniam projektui vadovauja Durham apskrities Tarybos Tarptautinių ryšių skyrius (Anglija), Kaune projektą koordinuoja Kauno Europe Direct informacijos centras. Šio projekto esmė: tūkstančiai Europos šalių pradinukų rudenį pradeda kurti ir savo rankomis gaminti kalėdinius žaisliukus su savo šalies simbolika ir išsiunčia juos kitoms projekte dalyvaujančioms pradinukų klasėms (mokykloms). Artėjant šv. Kalėdoms į projektą įsitraukusias mokyklas pasiekia siuntiniai su žaisliukais, pagamintais įvairių Europos šalių pradinukų. Vykta kalėdinių žaisliukų (ir tuo pačiu – kiekvienos šalies kultūros ir tradicijų) mainai ir pažinimas. Kiekvienoje šiame projekte dalyvaujančioje mokykloje kalėdinė eglutė bus puošiama žaisliukais, atkeliavusiais iš pačių tolimiausių Europos kampelių. Tai puiki proga ne tik patiems mokiniams prisidėti kuriant kalėdinę nuotaiką progimnazijoje, bet ir susipažinti su kitų šalių kalėdinėmis tradicijomis, suvokti, kiek bendrų vertybių turi skirtingų tautų žmonės bei įvertinti, kaip išsiplečia bendravimo ratas, kai moki  užsienio kalbą.