STEAM konkursas „Mes – jaunieji mokslininkai“ – gerosios pedagoginės patirties sklaidos būdas

Gegužės 29 d. Kauno Petrašiūnų progimnazijoje vyko Kauno miesto ir Kauno rajono mokyklų STEAM konkursas „Mes – jaunieji mokslininkai“, kurio tikslas – skatinti mokinius tyrinėti ir kūrybiškai spręsti problemas, pasidalinti praktiniais STEAM veiklų metodais ir pavyzdžiais. Projektinius, tiriamuosius darbus, maketus ir eksperimentus pristatė 3-4 kl. ir 5-8 kl. mokiniai. Konkurse dalyvavo mokiniai iš 8 ugdymo įstaigų: Kauno Veršvų gimnazijos, Kauno Jono ir Petro Vileišių mokyklos, Kauno Petrašiūnų progimnazijos, Kauno Juozo Urbšio progimnazijos, VDU „Atžalyno“ progimnazijos, Kauno Vaišvydavos mokyklos, Kauno Martyno Mažvydo progimnazijos bei Kauno r. Piliuonos gimnazijos. Iš viso dalyvavo 29 pranešėjai ir 17 juos ruošusių mokytojų. Dalyvius pasveikino progimnazijos direktorė Antanina Džiugienė. Muzikinę kompoziciją atliko 3-4 kl. mokinių vokalinis ansamblis (vadovė – muzikos mokytoja S. Jencienė). Renginio pabaigoje pristatyti rezultatai: 3-4 kl. mokinių grupėje 1 vietą laimėjo Kauno Petrašiūnų progimnazijos 4b kl. mokinys KRISTUPAS ZARANKA, kuris naudodamas eskuliną demonstravo fluoresencijos reiškinio eksperimentą „Verkiantis kaštonas“ (mokytoja I. Zvicevičienė). 2 vietą laimėjo Kauno Petrašiūnų progimnazijos 4a kl. mokinių komanda: EMILIJA VĖŽELYTĖ, ARON TAMALIŪNAS, UGNIUS VALASEVIČIUS. Pristatyme „Inžineriniai STEAM projektai“ demonstravo savo pačių sukonstruotus robotukus ir jų galimybes (mokytoja N. Gaubienė). Trečia vieta skirta Kauno Veršvų gimnazijos 3 kl. mokinėms DIANAI KOZAK ir DANIELAI ŽUKAITEI, kurios pristatė projektą „Panaudok dar kartą“, akcentuodamos antrinių žaliavų panaudojimo galimybes (mokytoja E. Šmulkšytė). 5-8 kl. mokinių grupėje pirmą vietą laimėjo Kauno r. Piliuonos gimnazijos 8 kl. mokinių komanda: MIGLĖ SLAVINSKAITĖ, ARMANDAS EIDININKAS, GUSTĖ REKUTĖ, MARIJA DRUČIŪNAITĖ, pristačiusi projektinį darbą „Bulvių traškučiai: gėris ar blogis?“ (mokytoja V. Jakubčionienė). Antra vieta atiteko Kauno Juozo Urbšio progimnazijos 8 kl. mokinėms ADRIJAI MACIJAUSKAITEI, RUGILEI CHOMIČIŪTEI, kurios pristatė tiriamąjį darbą „Ką matai, kur pėdų skliautai?“ (mokytoja E. Bujauskienė). Trečia vieta skirta Kauno Vaišvydavos mokyklos 7 kl. mokiniams LUKUI MEDŽICKUI, UGNEI PODERYTEI, pristačiusiems integruotą fizikos-biologijos-technologijų projektą „Mokiniai apie Nemuną“ (mokytojos N. Dilevičienė, J. Žukauskienė, R. Vaitiekūnienė, D. Skučienė). Kauno Petrašiūnų progimnazijos mokytojų komanda skaitė pranešimus, pasidalino gerąja patirtimi įgyvendinant Erasmus+ KA122 projektą „Mokytojų bendrųjų ir profesinių kompetencijų tobulinimas kuriant kryptingą mokinių STEAM ugdymą“ (projekto koordinatorė pavaduotoja ugdymui Aušra Gradickienė). Nuoširdžiai dėkojame visiems dalyviams, kurie pasidalino STEAM ugdymo žiniomis, patirtimi ir praktiniais pavyzdžiais. Linkime sėkmės ir neišsenkančių idėjų ateities projektuose.