PROGIMNAZIJOS DIREKTORĖS STAŽUOTĖ ISLANDIJOJE, KUR PRIORITETAS – LAIMINGAS VAIKAS

2019 m. balandžio 7–14 d. progimnazijos direktorė ANTANINA DŽIUGIENĖ drauge su Kauno miesto bendrojo ugdymo vadovų grupe dalyvavo stažuotėje Islandijos švietimo įstaigose. Tikslas – susipažinti su Islandijos švietimo sistema, nuotolinio mokymosi patirtimi, išsiaiškinti tokio mokymosi įtaką mokinių ugdymui, jų pasiekimams, pažangai. Grupei vadovavo Kauno miesto tarybos narys prof. Jonas Audėjaitis. Vyko susitikimai su Reikjaviko Švietimo ir jaunimo tarybos atstovais, Švietimo ir jaunimo departamento Tarptautinių santykių ir dotacijos vadovu, supažindinusiais su Reikjaviko tarybos struktūra, funkcijomis, švietimo klausimų sprendimus vykdančiomis institucijomis. Islandijos švietimo strategijos pagrindinės kryptys – socialiniai įgūdžiai, kūrybingumas, raštingumas, įgalinimas ir sveikata. Keliamas reikalavimas, kad 60 proc. mokytojų švietimo įstaigoje būtų įgiję magistro laipsnį, tačiau tai įgyvendinti sudėtinga, nes mokytojų trūksta. Mokytojų rengimo programos paruošia juos dėstyti kelis dalykus, apjungiamas formalusis ir neformalusis švietimas. Mokyklose vyrauja šilti, draugiški santykiai, švietimo sistemos misija – pasiekti, kad vaikas norėtų eiti į mokyklą ir joje gerai jaustųsi. Islandijos universitete socialinių tyrimų ir analizės centro direktorius pristatė Islandijos socialinių tyrimų ir analizės centro prevencinio darbo su vaikais ir jaunimu modelį. Projektų vadybos instituto įkūrėja, 13 metų Islandijoje gyvenanti universiteto doc. dr. Inga Minelgaitė, socialinių mokslų fakultete pristatė esminius skirtumus tarp Islandijos ir Lietuvos švietimo sistemų. Stažuotės dalyviai lankėsi Laugarnesskóli pradinėje mokykloje, kurioje mokosi 540 mokinių, iš kurių – 74 mokiniai iš 35 šalių. Didžiulis iššūkis organizuoti jų ugdymą, nes daugelis moka tik savo gimtąją kalbą. Mokykla siekia, kad mokiniai jaustų savivertę, mokėtų bendrauti, priimti sprendimus, gerai jaustųsi. Vertybės – laimė, mokymasis, bendradarbiavimas, rūpinimasis, svajonių siekimas. Mokiniai nevaržomi, suteikiama daug laisvės, sprendimo teisės. Vykdoma pozityvaus elgesio palaikymo programa. Sæmundarskóli pagrindinėje mokykloje taip pat bendrauta su mokytojais, mokiniais ir mokyklos direktore. Mokyklos moto – džiaugsmas, pagarba, bendradarbiavimas. Stažuotės dalyviai Reikjaviko „Harpa“ koncertų salėje ir konferencijų centre stebėjo kasmetinio Vaikų kultūros festivalio atidarymo ceremoniją, kurioje dalyvavo visų miesto mokyklų 4 klasių mokiniai. Programos ašis – islandų vaikų rinkta metų daina, kurios pavadinimas – „Svajonės gali išsipildyti“. Stažuotėje pažintus prevencinio darbo organizavimo, gerų santykių, pozityvaus elgesio kūrimo metodus taikysime progimnazijoje.